انتقاد دبیر خانه پرستار کردستان از نحوه اطلاع رسانی خبر فوت نوزاد 6 ماهه

بازدیدها: 47

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار  علی اشرف رحمان پناه دبیر خانه پرستار کردستان طی یاداشتی نسبت به انتشار خبر نادرست برخی از رسانه  بشرح زیر انتقاد کرد،

بنام خداوند صداقت و راستی .
رسانه های  اگر مکلف به زمینه سازی برای برخورد و سرکوب هستید پشت مرده سازی سنگر ضد پرستاری نگیرید .
بدون شک رسالت هر خبرنگار و رسانه ای بازتاب اخبار و واقعیتهای جامعه و حوادث خوش و ناخوشی است که در زندگی اجتماعی مردم چشم گیر است. اما در این ایام که صدای حق خواهی و حق طلبی جامعه پرستاری در سراسر کشور طنین انداز شده است و هر روز در بیمارستانی ، شهری و در گوشه و کنار کشور پرستاران در اعتراض به ظلم و بی عدالتی و دریافت حقوق حقه و قانونی خود فریاد بر اوردند و تهدید کردند که اگر به وعده ها عمل نشود ، اگر قانون ما بطور درست و قانونی اجرا نشود و اگر دست از کار اجباری و بی مزد کشیدن از ما بر ندارید . تجمعات و اعتراضات به تحصن و تجمع سراسری منجر خواهد شد ، متاسفانه مطبوعات و رسانه های جمعی مهر سکوت بر خود زده و کمترین بازتابی از این اعتراضات و مطالبات برحق کوچکترین اخباری منتشر نکردند . تا این که خبرهایی مبنی بر تجمع همزمان و سراسری در روزهای اینده مطرح شد بلافاصله ذره بین ناجوانمردی برخی از روزنامه ها بکار افتاد و خبر مرگ نوزادی شش ماهه را علم کرده و بر سر اعتراضات پرستاری کوبیدند تا بدینوسیله بهانه ای ایجاد کنند برای برخوردهای چکشی با پرستاران معترض و مطالبه گر .
به این رسانه ها یاد اور می شوم اگر بدنبال حقیقت هستید و اگر نگران مرگ کودکان این سر زمین هستید با خود و با مراقبین راستین مردم و کودکان این سر زمین رفتار خائنانه نکنید . و صادقانه بگویید ، آیا تنها و تنها آن کودک فوت شده در اورژانس بود ؟ آیا بیمار به محض ورود توسط پزشک ویزیت شده و دستورات درمانی برایش صادر شده بود؟ آیا داروهای مورد نیار و امکانات لازم در دست رس بود؟ آیا پدر و مادر کودک به موقع و در شرایط قابل برگشت کودک را به مرکز اورده بودند ؟ و تنها و تنها عدم حضور پرستاران در بخش باعث و بانی مرگ ان کودک شد. یا پرسنل شیفت اورژانس طبق برنامه در بخش بودند !
اما کمبود تعداد آنها بخاطر کمبود پرسنل و سوئ مدیریت مسئولین باعث عدم رسیدگی به موقع به کودک و کودکان دیگر بود؟
یا کمبود تعداد پزشکان کشیک و تاخیر در ویزیت پزشک باعث مرگ شد؟
یا تاخیر والدین ؟
یا مجموعه اینها ؟
چرا پا روی حقیقت می گذارید ؟ چرا مرثیه سرایی دوران کرونا را فراموش کرده اید؟ اینها که امروز فریاد می زنند همان ها هستند که شبانه برایشان دعا می کردید و بوق می زدید ! اینها همانها هستند که روزها و شبها کودک شیر خوار خود را تنها گذاشتند تا کودک و پیر و جوان این مردم و ملت اسیب نبیند . چگونه تمروز به خود جرات اتهام زنی به آنها می زنید ؟
کی و کجا دیده اید که پرستار مراقبتهای اورژانس را در مکانی، بیانیه ای و یا اعتراضی خالی گذاشته باشد ؟
اگر جرات بیان واقعیتهای جامعه را ندارید لا اقل شرف داشته باشید .

پست قبلی

بررسی نیاز استخدامی بیمارستان‌ها در کشور/ تقدم بهداشت بر درمان در مجوزهای استخدام

پست بعدی

دومینوی مصیبت‌ در پیچ و خم معیشت و اخلاق

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x