اخذ دریافت وجوه مازاد بر تعرفه تعیین شده که مشهور به واژه نامبارک زیرمیزی شده است در سال‌های اخیر شیوع قابل توجهی داشته است

بازدیدها: 71

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار  جمعی از اعضای جامعه سلامت قم   در حمایت   از مواضع دکتر ایمانیه  در خصوص مهاجرت پزشکان  بیانیه ای بشرح زیر صادر کردند

♦️بسم الله الرحمن الرحیم♦️

💠 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلهِ‌ وَ لَوْ عَلى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقيراً فَاللهُ‌ أَوْلى بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوى أَنْ تَعْدِلُوا وَ إِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللهَ‌ كانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبيراً [۱۳۵ نساء]

💠 اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! همواره و هميشه قيام به عدالت كنيد. براى خدا گواهى دهيد، اگرچه به زيان شما، يا پدر و مادر و نزديكانتان بوده باشد! [چرا كه] اگر او (كسى كه گواهى شما به زيان اوست) غنى يا فقير باشد، خداوند سزاوارتر است كه از آنان حمايت كند. بنابراين، از هوا‌ و‌ هوس پيروى نكنيد؛ كه منحرف خواهيد شد. و اگر حق را تحريف كنيد، و يا از اظهار آن، اعراض نماييد، خداوند به آنچه انجام مى‌دهيد، آگاه است.

🔷 برادری عزیز و پزشکی متعهد و منصوبی انقلابی در دولتی انقلابی ، وقتی خبر زیاده خواهی یک همکار صنفی خود از کارگری مستضعف را شنید سکوت را جایز ندانست و در سخنی کوتاه در رسانه ای پر مخاطب ، متخلفین را تذکر داد و تهدید ایشان به مهاجرت را بی پاسخ نگذاشت .

🔷 آقای دکتر ایمانیه که ۱۲ سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوده است و خود نیز بخشی از تحصیلات تکمیلی را خارج از کشور گذرانده است ، درد و درمان را خوب شناخته است و سخنانی که اخیرا از ایشان منتشر گردید موضعی درست در برابر متخلفین بود .

🔷 متاسفانه بعد از این صحبت کوتاه ایشان که کاملا مشخص بود مخاطب چه کسانی هستند ،شاهد موضع گیری هایی علیه این برادر انقلابی بوده ایم که ایشان را متهم به تهمت به جامعه پزشکی و ترغیب آنها به ترک وطن نموده اند .

🔷 لذا اینجانبان جمعی از فعالین جامعه سلامت شهر بصیر قم در یوم الله ۱۹ دی ماه ، ضمن حمایت و تشکر فراوان از این پزشک متعهد ومتخصص ،موارد زیر را به مسوولین محترم علی الخصوص رئیس جمهور انقلابی و وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس انقلابی مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می نماییم .

1️⃣ متاسفانه اخذ دریافت وجوه مازاد بر تعرفه تعیین شده که مشهور به واژه نامبارک زیرمیزی شده است در سال‌های اخیر شیوع قابل توجهی داشته است به نحوی که هم تعداد موارد زیادتر شده است و هم مبلغ هر تخلف و عدم چاره اندیشی برای این معضل باعث عادی سازی این پدیده زشت و کاهش اعتبار معنوی شغل شریف طبابت در اذهان عموم گردیده است ، دستگاه های مسئول و به خصوص شخص وزیر محترم بهداشت دولت سیزدهم می‌بایست موضع شفاف و برنامه های خود را برای جمع آوری این پدیده اعلام نمایند.

2️⃣ یکسان نبودن نرخ تعرفه یا همان دستمزد امور پزشکی در بخش دولتی و خصوصی که دلیل و منطق قابل قبول ندارد باعث شده است پزشکان شاغل در بخش دولتی همزمان در بخش خصوصی هم شاغل باشند و در صورت مختار بودن به ترک بخش دولتی ،هر گونه برخورد با تخلفات مالی با ایشان منجر به خالی شدن بیشتر بخش دولتی از پزشکان متخصص و مراجعه اجباری بیماران به بخش خصوصی می گردد و خود اشتغال همزمان پزشکان و پرسنل در بخش های خصوصی و دولتی باعث ایجاد شبکه فاسد ارجاع بیماران گردیده است که در این خصوص لازم است در وهله اول فکری به حال یکسان سازی تعرفه ها و قطع اشتغال همزمان در بخش دولتی و خصوصی گردد .

3️⃣مهاجرت نخبگان از دغدغه های مسئولین نظام بوده و میباشد لکن در هیچ کشوری انجام تخلف آزاد نبوده و نمی‌باشد، امروز در حالی که حقوق های بیش از سی میلیون تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ مشمول کاهش شده اند و قشر عظیمی از مردم نجیب ایران درآمد کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه دارند و معافیت مالیاتی فقط تا سقف ۵ میلیون میباشد ، شاهد دریافت ارقام ۵ میلیون تا ۲۰ و بعضا ۳۰ میلیون تومان مازاد بر تعرفه تعیین شده صرفا بابت انجام یک عمل جراحی چند ساعته توسط برخی پزشکان متخصص و باز هم قانع نبودن به آن و ایجاد زد و بند با مراکز فروش تجهیزات پزشکی هستیم که درآمد ماهانه را به بیش از چندصد میلیون تومان میرساتد و انکار این واقعیت تلخ توسط مسئولین مربوطه در سال‌های گذشته، متاسفانه باعث گسترش و شیوع این روال شده است و جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیز دست آویزی برای جلوگیری از برخورد با متخلفان شده است و آقای دکتر ایمانیه نیز دقیقا به همین چالش کاذب پاسخ داده اند ، واقعیت این است که برای چنین متخلفینی هیچ کشوری در دنیا آغوشی باز نکرده است و امکان کسب چنین درآمدهایی را ندارند .

4️⃣ از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز انتظار و توقع بیشتری هست ، صرف افزایش تعداد پذیرش دانشجوی پزشکی، مشکل را حل نخواهد کرد و باید ساز و کارهای موجود اصلاح شوند.
تا زمانی که شاهد کارکرد همزمان اساتید دانشگاه های علوم پزشکی در بخش دولتی و خصوصی باشیم و متاسفانه شاهد تخلفات مالی توسط برخی اساتید هیات علمی و عدم برخورد با ایشان ، نمی‌توان انتظار داشت تربیت شدگان تحت آموزش چنین اساتیدی ،راه ایشان را ادامه ندهند لذا اتخاذ تدابیر سختگیرانه تری برای تخلفات اعضای هیات علمی مورد انتظار است به نحوی که بازدارندگی لازم را داشته باشد .

5️⃣ در خاتمه یادآور می‌شود که اکثریت اعضای جامعه سلامت ، از هرگونه تخلف مالی مبرا بوده و در زمان لازم از جمله همه گیری اخیر بیماری ناشناخته کووید ،از بذل جان خود نیز دریغ ننمودند لکن لازم است حساب متخلفین از سایرین جدا شده و اجازه داده نشود این حرفه مقدس دچار خدشه های اعتباری گردد .

جمعی از اعضای جامعه سلامت قم .
۱۹ دیماه ۱۴۰۰

دکتر حمیدرضا فرهنگ
دکتر ثارالله شجاعی
غلامرضا قدمی
سید علی مجتبوی
احمد اهری
مسعود بابایی
پاکیزه منتظری
ابراهیم رضایی
دکتر علیرضا کوهپایی
علیرضا طریقی خدام
دکتر محمد پرورش مسعود
علی اکبر قربانی
رضا صمدی
دکتر بابک فرزین نیا
دکتر محمد مهدی سکوتی
لیلا باباخان
دکتر سید امیر حسین خادمی
دکتر داود علیمحمدی
دکتر محسن فرقانی
دکتر محسن ستاری
دکتر سید مهدی جلالی
دکتر محمدجواد باقری
معصومه آقا زیارتی
دکتر حمیدرضا باقری
محسن ده نمکی
سید محسن رضوی راد
حسین خانلو
قاسم زند
حمیدرضا اردلان
آمنه سادات سید فرج الله
سیدمحمد مهدی موسوی زاده
نیره توکل زاده
ولی الله صمدی
رضا نیک آزما
مجتبی فتاحی

پست قبلی

رای منفی دیوان عدالت به ابطال مصوبه نحوه پرداخت کارانه پزشکان

پست بعدی

نگرانی بازنشستگان از بودجه ۱۴۰۱ نگرانی بازنشستگان از بودجه ۱۴۰۱

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x