استفاده از افراد ناکارآمد کشور را در معرض آزمون خطا قرار می‌دهد

بازدیدها: 11

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عمارلو (دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور) با انتقاد از انتصاب‌های صورت گرفته در زیرمجموعه‌های وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه مدیریت اتوبوسی جای مدیریت تخصصی را گرفته و سیاسی‌کاری بلای جان برخی دستگاه‌ها شده است.

عمارلو با انتقاد از برخی بده‌بستان‌های سیاسی و اینکه در برخی دولت‌ها مدیرانی را از خارج مجموعه‌ها و اغلب غیرمتخصص جذب می‌کنند، گفت: در برخی دولت‌ها اینطور رسم است که هر کس که رئیس‌جمهور می‌شود، باید به ستادهای انتخاباتی خود امتیاز بدهد و این امتیازدهی در قالب تقسیم پست‌های مدیریتی و وزارتخانه‌ها، معاونت‌ها و زیرمجموعه‌ها در وزارتخانه‌ها و دستگاههای سراسر کشور است.

دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور با ابراز تاسف از اینکه با رفتن یک رییس‌جمهور و آمدن رییس‌جمهور بعدی، دولت‌ها به صورت اتوبوسی نیروی ناکارآمد و بیگانه با حوزه مسئولیت می‌آورند، گفت: متاسفانه این افراد تخصصی در زمینه پست‌های خود ندارند و از نحوه درآمد و هزینه دستگاه مربوطه نیز سر درنمی‌آورند و این مشکلی است امروز در وزارت کار و زیرمجموعه‌های آن از جمله سازمان تامین اجتماعی با آن مواجه هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های وزارت کار گاها افرادی به کار گرفته شده‌اند که تخصص و تجربه‌ی لازم را ندارند، گفت: متاسفانه کشور دچار مدیریت آزمون و خطا شده است. گاه افرادی در پستهای مدیریتی به کار گرفته می‌شوند که خود نیازمند گذراندنِ دوره‌‌های آموزشی هستند.

عمارلو با تاکید بر اینکه انتصاب مدیر سیاسی برای دستگاه‌هایی همچون سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار هزینه‌های سنگینی به همراه دارد، گفت: متاسفانه برخی از انتصاب‌ها به اندازه‌ای سوال‌برانگیز بوده که باعث شده کاسه صبر نمایندگان مجلس نیز لبریز شود.

وی بر نقش‌آفرینی وزارت کار در روابط کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت: فردی که قرار است مدیریت این مجموعه‌ها را به دست بگیرد، باید از تشکل‌ها سر در بیاورد، روابط کارگر و کارفرما را بشناسد و از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها آگاه باشد، در حالی که گاه افرادی را به کار می‌گیرند که تخصص و تجربه‌ای در این زمینه ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور گفت: در دولت احمدی‌نژاد به دلیل غلبه‌ی رویکرد سیاسی‌کاری بر رویکرد صنفی و تشکیلاتی، فاصله تشکل‌های کارگری شدید شد و تفرقه بین کارگران افتاد به طوریکه زیان آن را جامعه کارگری دید.

وی نسبت به تبعات غلبه سیاسی کاری بر فعالیتهای صنفی و تشکیلاتی هشدار داد و گفت: در دولت احمدی‌نژاد به ویژه در دوره مدیریت جهرمی بر وزارت کار، تفرقه باعث شد تا توان تشکل‌های کارگری از بین برود.

دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور با تاکید بر اینکه انتصاب‌های غیر تخصصی، رابطه‌ای و به کارگیری افراد ناکارآمد باعث شده تا وزیر کار در آستانه‌ی استیضاح قرار بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد عبدالملکی اولین وزیری باشد که از کابینه سیزدهم استیضاح می‌شود، به ویژه آنکه شاهد انتصاب‌های غیرکارشناسی هستم.

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1198423

پست قبلی

اعتراض به مسکوت ماندن تبدیل وضعیت استخدامی مدافعان سلامت

پست بعدی

طرح ساماندهی کارکنان دولت هرچه سریع‌تر به صحن مجلس ارائه شود

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x