حمایت لازم برای احداث خانه پرستار در شهرکرد صورت بگیرد

بازدیدها: 536

مجید شیرانی دوم دی‌ماه در نشست صمیمی استاندار چهارمحال و بختیاری با اعضای خانه پرستاری و حزب خانه پرستاران استان با اشاره به اینکه پرستاری یکی از مشاغل پر استرس و سخت است، اظهار کرد: قبل از کرونا نیز پرستاران در معرض انواع بیماری و خطر قرار داشتند، اما در ایام شیوع کرونا سختی کار این قشر دوچندان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بیش از ۳۰ درصد پرستاران شاغل در مراکز درمانی به کرونا مبتلا شدند و تعدادی نیز در این راه به شهادت رسیدند، این مسئله کمبود نیرو در بخش‌های بیمارستانی را تشدید کرده است و فشار کاری پرستاران بیش از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا اعتماد مردم به کادر درمان و پرستاران بیشتر از گذشته شده است، عنوان کرد: این اعتماد باید پس از اتمام کرونا نیز حفظ شود، زیرا این اعتماد مردمی سرمایه بسیار بزرگی است.

شیرانی نداشتن امنیت شغلی و کمبود نیروی پرستاری را از عمده‌ترین مشکلات پرستاران عنوان و گفت: پرستاران علاوه بر نگرانی برای انجام وظایف محوله، همواره از نداشتن امنیت شغلی واهمه دارند، تعدادی از پرستاران شاغل به‌صورت شرکتی، پیمانی و قراردادی در بیمارستان‌ها خدمت ارائه می‌دهند، متاسفانه ۱۲ سال قبل قوانین جامعی برای پرستاران مصوب شد که به‌علت بار مالی در کشور اجرایی و عملیاتی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد پرستار به تخت بیمارستانی با استانداردهای ملی و بین‌المللی فاصله داریم، این مسئله موجب ایجاد نارضایتی در بین بیماران می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰  پرستار زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مراکز درمانی استان مشغول ارائه خدمت هستند، عنوان کرد: پرستاران برای پیگیری مطالباتشان باید یک تشکل قوی داشته باشند، بنابراین باید خانه پرستار و حزب پرستار تقویت شود.

تامین امنیت پرستاران در بخش اورژانس ا ضرویات است

در ادامه فریدون رحمانی، معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تامین امنیت پرستاران در بخش اورژانس از ضرویات است، اظهار کرد: پرستاران نیروهای تخصصی خدماتی در حوزه بهداشت و درمان هستند و نمی‌توانند در این مباحث از خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: ۲۶۶۶ پرستار در چهارمحال و بختیاری مشغول خدمت هستند که عمده کادر پرستاری را بانوان تشکیل می‌دهند.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کاهش آمار مبتلایان به کرونا، تنش در بیمارستان‌ها کمتر شده است.

برای ساخت خانه پرستار با مشکلات مالی مواجه هستیم

مرادی رئیس نظام پرستاری شهرکرد با بیان اینکه برای ساخت خانه پرستار با مشکلات مالی مواجه هستیم، اظهار کرد: متاسفانه کرونا مشکلات مالی را تشدید کرده است، بنابراین نیازمند حمایت در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: پرستاران برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند یک فضای امن هستند، نیاز است برای امنیت بیمارستان‌ها تدابیری اندیشیده شود.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نشده است

همچنین حسن‌پور رئیس حزب خانه پرستار شهرکرد در ادامه این جلسه با اشاره به مسائل و مشکلات پرستاران در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: متاسفانه کمبود نیرو در ایام شیوع کرونا بیش‌تر از گذشته نمود پیدا کرده است و در نسبت پرستار به تخت بیمارستانی با استانداردها فاصله داریم.

وی تاکید کرد: هرچه تعداد بیماران به نسبت یک پرستار افزایش پیدا کند، درصد خطا نیز افزایش پیدا می‌کند و موجب نارضایتی می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در ۱۴ سال قبل مصوب شده است، بیان کرد: اما این قانون اجرا نشده است، متاسفانه قوانین مربوط به پرستاران در بخش‌های خصوصی و تامین اجتماعی به‌درستی اجرا نمی‌شود، در بحث استخدام باید پرستاران شاغل در بخش کرونا اولویت باشد.

کمبود پرستار آقا در بخش‌های بیمارستانی

در پایان حسینی یکی از پرستاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پرستاران با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما شاهدیم پرستاران استان به دلیل این مشکلات تقاضای انتقالی به سایر استان‌ها را دارند.

وی تاکید کرد: پرستاران پس از گذشت ۱۵ سال فعالیت در این حرفه دچار فرسودگی می‌شوند، اما پرستاری در حیطه مشاغل سخت قرار نمی‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه ۸۶ درصد پرستاران شاغل در مراکز درمانی را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این نبود تناسب موجب شده کمبود نیروی پرستاری اقا در برخی بخش‌های بیمارستانی به‌شدت احساس شود.

انتهای پیام

پست قبلی

قانون تعرفه گذاری پرستاری ۱۴ ساله اجرایی نشده است/ پرستاران درحال مهاجرت به کشور‌های دیگر هستند!

پست بعدی

انجام نشدن اصلاحات همسان‌سازی برای برخی بازنشستگان سخت و زیان‌آور

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x