صدای پرستاران بوشهری شنیده شد/ پرداخت مطالبات شاید تا 30 آذرماه

بازدیدها: 233

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با گذشت یکسال از پدیدار شدن ویروس کرونا در کشور، اعتراض پرستاران پیرامون پرداخت نشدن مطالباتشان بیشتر شده، آن هم یکی از گروه‌های مهم درمان که در روزهای بحرانی خسته‌تر از همیشه هستند. صبح روز گذشته هم جمعی از کادر درمان استان بوشهر در واکنش به عدم پرداخت کارانه و اضافه‌کاری خود در محیط بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر تجمع اعتراضی داشتند و خواستار پرداخت مطالبات چندماهه خود شدند.

۵ ماه بدون دریافت کارانه و اضافه کاری

ابراهیم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در این خصوص اظهار داشت: سازمان برنامه‌وبودجه کشور در ایام آغاز ویروس کرونا، اعتباری را برای وزارت بهداشت در نظر گرفته بود که براین‌اساس مطالبات کادر درمان اعم از اضافه‌کار و کارانه تا مهرماه 99 پرداخت شود.

رئیس شورای‌عالی نظام پرستاری استان بوشهر افزود: اما کارانه کاردرمانی استان بوشهر فقط تا خردادماه پرداخت شده که این میزان کارانه به شدت کاهشی بوده است، به‌طوری‌که قبل از کرونا، به‌صورت میانگین میزان کارانه هر پرستار 500 هزار تومان بوده اما در ایام کرونا این هزینه در اغلب موارد به 60 هزار تومان رسیده است.

وی گفت: قرار بود در ایام کرونا و به سبب تلاش‌های چندین برابری کادر درمان، این مبلغ کارانه بالاتر از میزان عادی باشد، اما نه‌تنها میزان کارانه افزایش نداشته بلکه به شدت کاهشی بوده که باعث تعجب و اعتراض کادر درمان استان بوشهر شده است.

ابراهیمی در خصوص پرداخت اضافه‌کاری کادر درمان استان بوشهر گفت: پرداخت کارانه با اضافه‌کار دو موضوع متفاوت است؛ کارانه بر اساس عملکرد فرد در ایام کرونا است اما اضافه‌کار بر اساس فعالیت بیش از ساعت کاری مقرر شده می‌باشد که این اضافه‌کار هم فقط تا خردادماه اما به‌صورت کامل پرداخت شده است.

رئیس شورای‌عالی نظام پرستاری استان بوشهر تصریح کرد: کادر درمان و پرستاران استان بوشهر علاوه بر دریافت نکردن حق اضافه‌کار و کارانه، با معوقاتی همچون دریافت نکردن هزینه لباس و حق مسکن هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

پرداخت مطالبات شاید 30 آذرماه

عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اعتراض کادر درمانی استان بوشهر اظهار داشت: کادر درمانی استان بوشهر ماه‌هاست که علی‌رغم تلاش و خستگی برای مقابله با ویروس کرونا، مطالبات خود اعم از کارانه و اضافه‌کار را دریافت نکرده‌اند.

استاندار بوشهر افزود: در همین راستا نامه‌ای از سوی استانداری به وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شده که درخواست شده تا 30 آذرماه مصادف با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، مطالبات مدافعان سلامت استان بوشهر پیگیری و حداقل بخشی از آن پرداخت شود.

پست قبلی

افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران/ارتباط افزایش امار مرگ ومیر بیماران با کمبود پرستاران

پست بعدی

کرونا در سوئد؛ استعفای پرستاران افزایش یافته است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x