عضو کمیسیون بهداشت مجلس: کارانه ۱۲۰ میلیون تومانی برای ماندگاری پزشکان رقم درشتی نیست

بازدیدها: 24

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کارانه ۱۲۰ میلیون تومانی برای تشویق پزشکان به ماندگاری رقم درشتی نیست. دولت از ظرفیت قانونی برای ایجاد جاذبه و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم استفاده کرد. در مورد تعرفه‌های پزشکی من هم با نظر نظام پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها موافقم.

دکتر مسعود خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ساعت سلامت در پاسخ به این پرسش که آیا کارانه های ۱۲۰ میلیون تومانی برای پزشکان رقم درشتی نیست، توضیح داد: نه رقم درشتی نیست. به هر حال در دولت سقفی برای کارانه پزشکان تعیین کرده اند که اگر پزشکان در مناطق محروم شبانه روز کار کردند، امتیاز و جاذبه ای برای ماندگاری آنان باشد تا در مناطق محروم بمانند.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که پزشکان در مناطق محروم بمانند. رئیس جمهوری و مسئولان دولت از ظرفیت های قانونی استفاده کردند و سقف پرداخت کارانه را در مناطق محروم برداشتند تا امتیاز و جاذبه ای برای پزشکان باشد.

خاتمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ساعت سلامت مبنی بر اینکه آیا افزایش مهاجرت پزشکان صحت دارد یا بزرگنمایی برای افزایش تعرفه‌های پزشکی است، گفت: من آمار مقایسه‌ای درباره مهاجرت پزشکان و پرستاران ندارم. همیشه پزشکان و پرستاران از ایران مهاجرت می‌کردند. اما باید عواملی را که باعث افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران می شود، در نظر بگیریم.

تعرفه‌های پزشکی باید افزایش یابد

وی افزود: این شائبه که مهاجرت پزشکان بزرگنمایی می‌شود تا تعرفه‌های پزشکی افزایش یابد درست نیست. سازمان نظام پزشکی معتقد است، تعرفه‌ها باید عادلانه باشد و حق و حقوق پزشکان داده شود. من هم معتقدم، تعرفه‌های پزشکی باید بیشتر شود. در مجموع نظر نظام پزشکی بیشتر مورد قبول است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی قیمت تعرفه‌های پزشکی را بر اساس اصول کارشناسی و قیمت تمام شده اعلام می‌کند.

پست قبلی

سه مطالبه اصلی بازنشستگان چیست؟

پست بعدی

تعارض منافع، یکی از عوامل ناکارآمدی حکومت هاست

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x