قانون تعرفه گذاری پرستاری ۱۴ ساله اجرایی نشده است/ پرستاران درحال مهاجرت به کشور‌های دیگر هستند!

بازدیدها: 306

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به گلایه رهبر انقلاب مبنی بر اجرا نشدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اظهار کرد: قانون تعرفه گذاری حدود ۱۴ سال پیش تصویب شده است، اما متاسفانه به خاطر مخارج زیاد آن، تاکنون دولت‌ها آن را اجرایی نکرده اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم در مورد همین مسئله صحبت کردند و ابراز گلایه کردند که چرا چنین قانونی که می‌تواند سطح درآمدی پرستاران را ارتقا دهد اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در این شرایط کرونا و عدم افزایش حقوق پرستاران باعث شده است کشور‌هایی که نیاز به پرستار دارند پرستاران ما را پذیرش می‌کنند و تاکنون تعداد زیادی از پرستاران کشور درحال مهاجرت به آن کشورها هستند.

سامه یح تصریح کرد: خصوصا در این شرایط کشور دولت باید بیشتر هوای قشر پرستار و کادر درمان را داشته باشد و باید هرچه زودتر این قانون تعرفه گذاری اجرایی شود تا زحمات این قشر تا حدودی جبران شود.

وی با بیان اینکه قشر پرستار با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هست، بیان کرد: متاسفانه فقط روز پرستار به یاد این قشر زحمت کش هستیم، اما باید تمام روز‌های سال به یاد این افراد باشیم و از زحماتشان قدردانی کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت در پاسخ به این سوال که کمیسیون بهداشت چه اقدامی در بودجه برای کادر درمان در نظر گرفته است؟ گفت: وزارت بهداشت قول داده است تعدادی از پرستاران را به‌صورت استخدامی جذب کند تا فشار بر روی کادر درمان کمتر وارد شود همچنین برقرار کردن کارانه و اضافه کاری پرستاران در دستورکار دولت و وزارت بهداشت هست.

پست قبلی

جذب نیروهای پرستاری و افزایش پرداختی‌ها در تامین اجتماعی

پست بعدی

حمایت لازم برای احداث خانه پرستار در شهرکرد صورت بگیرد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x