ثبت نام آ‌زمون استخدام وزارت بهداشت آغاز شد

بازدیدها: 7

به گزارش پایگاه خبری ساعت سلامت، این آ‌زمون برای جذب نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي تهران، زابل، سمنان، ايرانشهر، اراك، علوم توابخشی و سلامت اجتماعی، اروميه، بجنورد، بیرجند، البرز و سازمان انتقال خون ايران برگزار می شود. سازمان سنجش آ‌موزش کشور این آ‌زمون را برگزار می کند.

این آزمون استخدام وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ جمعه ۲۲ مهر برگزار می‌شود و داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون باید مبلغ ۱۲۶ هزار تومان پرداخت کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حدود ۳ هزار نفر از محل مجوزهای باقیمانده از سال ۱۳۹۹ در این آزمون پذیرفته می‌شود.

آزمون استخدامی وزارت بهداشت در آینده

آزمون اصلی استخدامی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و پس از صدور مجوز استخدام احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در آزمونی که زمان و جزئیات آن به زودی اعلام می شود، پذیرفته می شوند. بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت بیشترین سهمیه استخدامی در این آزمون مربوط به گروه پرستاری است.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود: پیگیر اخذ مجوز استخدام ۱۰۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت هستیم.

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت نیز ۲۷  مرداد گفته بود: ۲۲ هزار پرستار تا پایان سال در مراکز درمانی وزارت بهداشت استخدام می‌شوند و تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز ۲۶ تیر امسال اعلام کرد: ۴۰ درصد معادل ۲۶ هزار نفر از مجوز استخدام گروه‌های پزشکی ( ۶۶ هزار نفر) مربوط به پرستاران است. از سازمان امور استخدامی کشور درخواست داریم سریعتر این مجوز را صادر کند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت نیز ۲۷ مرداد در حاشیه بازدید از بیمارستان چمران کنگاور با اشاره به برنامه ریزی برای جذب ۳۰ هزار پرستار در کشور، یادآور شد: پرستاران شاغل در دوره پاندمی کرونا، حائز امتیازاتی برای جذب می شوند و امتیاز آزمون به اضافه امتیاز فعالیت در دوران کرونا، شاخص و ملاک جذب این نیروها می شود.

پست قبلی

استانداردسازی نسبت پرستار به تخت در آزمون پیش رو ملاک تعیین سهمیه جذب است

پست بعدی

یک نشستِ بی‌سروصدا برای اصلاح آیین‌نامه‌ی مشاغل سخت و زیان آور /قیچی کردنِ بی‌صدا!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x