دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم با مسببان افزایش شیوع کرونا در کشور برخورد کند/ چه کسی جوابگوی افزایش فوتی‌هاست؟

بازدیدها: 140

«حسینعلی شهریاری» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد آزاد بودن سفرهای نوروزی که باعث تشدید شیوع کرونا در کشور شده است، بیان کرد: گوش ندادن به توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت و درمان توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، متاسفانه باعث شد که وزیر کشور و وزیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه نکنند، یک ماه قبل از تعطیلات عید مردم بلیط هواپیما و هتل رزرو کردند و هیچ کدام به توصیه‌های جامعه پزشکی توجه نکردند.

وی ادامه داد: محدودیتی وجود نداشت و سفرهای زیادی اتفاق افتاد و در آخر هم بیماری کل کشور را گرفت، مسئول اصلی این اتفاق که باعث زیاد شدن بیماری و مرگ و میر شده، مستقیما رئیس محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا است، اما باز هم می‌شود محدودیت‌ها را کنترل کرد.

شهریاری افزود: وقتی منطقه‌ای آبی یا زرد است، یعنی آن منطقه تحت کنترل است و اگر شرایط را رها کنیم دوباره به رنگ نارنجی و قرمز تبدیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم‌های ماه رمضان با وجود افزایش شیوع کرونا بیان کرد: سفر به ترکیه را که روزانه چندین پرواز انجام می‌شد و قیمت بلیطش ۷۰۰ هزار تومان است، ممنوع نمی‌کنیم، برای آنتالیا رفتن سفرها را ممنوع نمی‌کنیم، اما هر موقع صحبت از عبادت و زیارت است، خیلی محکم می‌خواهیم همه چیز را سفت و سخت بگیریم.

شهریاری افزود: وزیر بهداشت می‌گوید، رفت و آمد به ترکیه ممنوع است، رئیس هواپیمایی می‌گوید، باید رئیس ستاد کرونا به من دستور دهد که به نظر من مضحک‌تر از این تفکر نمی‌شود که وقتی مسئول اصلی بهداشت و درمان می‌گوید، این کارها را برای سلامت مردم انجام دهید، یک سازمانی بگوید باید ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما دستور دهد.

وی ادامه داد: در این موارد بنظر باید دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم وارد شود و با آنها برخورد کند، در برابر این همه افرادی که جانشان را از دست دادند، چه کسی باید جوابگو باشد؟ از طرفی هم برخی فکر می‌کنند، اگر گردشگری و میراث فرهنگی نباشد اقتصاد ضرر می‌کند، اما طولانی شدن این بیماری و مرگ و میر قطعا عوارض اقتصادی خیلی بیشتری بر کشور خواهد داشت.

شهریاری گفت: مقام معظم رهبری هم چند ماه پیش فرمودند که باید توصیه‌های وزارت بهداشت را ستاد، اجرایی و عملیاتی کند، اما متاسفانه انجام ندادند و الان هم به نظر باید با اینکه خیلی دیر شده، آنچه که وزارت بهداشت و خبرگان جامعه پزشکی می‌گویند، مورد توجه قرار بگیرد.

پست قبلی

چرا متناسب‌سازی مشمول افزایش حقوق نشده است/ بازنشستگان به شدت معترضند/ سازمان احکام بازنشستگان را جمع آوری و آن‌ها را اصلاح کند

پست بعدی

پیشنهادهای سیاستمداران و پزشکان برای روزهای قرمز تهران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x