سازمان نظام پرستاری تعطیل است

بازدیدها: 95

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت درباره عملکرد سازمان نظام پرستاری در دوره ششم گفت: در یک جمله می توانم بگویم سازمان نظام پرستاری تعطیل است.

وی افزود: حدود ۵ ماه از شروع فعالیت سازمان نظام پرستاری دوره ششم می گذرد اما در این مدت هیچ عملکرد و اقدام مناسبی برای پرستاران انجام نداده اند.

دبیر کل خانه پرستار ادامه داد: به عنوان مثال در سه ماه گذشته ۵ پرستار جوان در شهرهای تهران، قم، بابل و استان فارس فوت کردند، این مرگ ها نمی تواند بی ارتباط با شغلشان باشد. اغلب هم پرستاران جوان هستند مثلا پرستاری که در قم فوت شد ۳۴ ساله بود، پرستار دیگری هم در بابل در خواب فوت کرد که او هم جوان بود.

وی گفت: این مرگ های ناگهانی با این تعداد بالا در این مدت کوتاه واقعا جای بررسی دارد. باید علت این مرگ ها بررسی شود ممکن است در مواردی به علت کار زیاد بوده باشد اما ظاهرا مسئولان سازمان نظام پرستاری اصلا از این حوادث خبر ندارند.

شریفی مقدم افزود: سازمان نظام پرستاری به معنای واقعی کلمه تعطیل است و واقعا جای تأسف دارد. ما در خانه پرستار بدون هیچ امکانات و بودجه ای داریم جور ضعف عملکرد سازمان نظام پرستاری را می کشیم.

وی ادامه داد: خانه پرستار یک تشکل سیاسی است و هیچ درآمدی هم ندارد و اگر سفری می رویم از جیب خودمان هزینه می کنیم. در حالی که سازمان نظام پرستاری به عنوان یک تشکل صنفی با درآمد بالایی که دارد، ماهانه حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد، اما واقعا چه کاری برای پرستاران انجام داده است.

دبیر کل خانه پرستار گفت: در مواردی پرستاران برای حل مشکلشان به من زنگ می زنند و این نشانه ضعف سازمان نظام پرستاری است که پرستاران این سازمان را نماینده خودشان نمی دانند.

وی ادامه داد: چرا مسئولان سازمان نظام پرستاری که حقوق می گیرند تا پاسخگوی مشکلات پرستاران باشند، در حالی که ۵ پرستار فوت کرده نه تنها هیچ کاری انجام نداده‌اند، بلکه حتی ظاهرا اصلا خبردار هم نشده‌اند.

شریفی مقدم گفت: این یک مثال است در بقیه مسائل مرتبط با جامعه پرستاری نیز سازمان نظام پرستاری ساکت و خاموش و عملا تعطیل است، در حالی که وظیفه مسئولان این سازمان این است که پیگیر مسائل و مشکلات پرستاران باشند و هر زمان چنین مشکلاتی رخ می دهد، به آن رسیدگی کنند، باید این مسائل را ریشه یابی کنند و این حداقل کاری است که باید انجام دهند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری می توانست صدای بلند پرستاران باشد و به صورت منطقی، علمی و کارشناسی مسائل و مشکلات پرستاران را به بدنه وزارت بهداشت، دولت و حاکمیت منتقل کند اما متأسفانه صدای پرستاران را خاموش کرده‌اند و به نظر من سازمان نظام پرستاری اکنون کاملا تعطیل، ساکت و خاموش است.

دبیر کل خانه پرستار گفت: سازمان نظام پرستاری ظرفیت بسیار بالایی دارد، حدود ۱۶۰ هیئت مدیره در شهرهای مختلف دارد، منتخبان هیئت مدیره ها در شورای عالی این سازمان انتخاب می شوند و با رأی اعضای این شورا رئیس کل سازمان نظام پرستاری انتخاب می شود.

وی افزود: رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیشترین اختیار را در این سازمان دارد، در حالی که رئیس کل سازمان نظام پرستاری در دوره جدید اکنون کاملا حالت انفعالی دارد و در چند ماه گذشته از دوره جدید سازمان نظام پرستاری هیچ اقدام خاصی برای پرستاران انجام نداده است.

شریفی مقدم گفت: بدنه پرستاری کشور نیز در این شرایط کاملا نسبت به سازمان نظام پرستاری بی‌اعتماد شده است و این وضعیت برای کسانی که می‌خواستند صدای پرستاران را خاموش کنند، بهترین حالت است.

https://saatesalamat.ir/%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d8%b7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

پست قبلی

همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ معطل ابلاغ دستگاه‌های دولتی

پست بعدی

پرستاران ایرانی در آمریکا، ۶۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x