مطالب سایت

خانه » کادر سلامت کشور زیر خط فقر قرار دارند!

کادر سلامت کشور زیر خط فقر قرار دارند!

بازدیدها: 26

به گزارش خبر نگار  پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار یک فعال صنفی و کارشناس پرستاری در کردستان گفت :بر اساس نظر سنجی که در گروه تلگرامی “خانواده ی بزرگ بهداشت و درمان” در ماه گذشته انجام شد افزون بر ۸۶ درصد از کارکنان زیر مجموعه ی وزارت بهداشت و درمان زیر خط فقر قراردارند و این آمار تکان دهنده به هیچ وجه زیبنده ی شان و منزلت مدافعان سلامت کشور نیست .
لقمان شریفی در مطلبی که نسخه ای از آن را به سایت خانه پرستار ارائه داد اظهار داشت ،این در حالی است که چندی پیش آقای ” داوودی” نماینده ی مردم سراب در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : طبق آمار رسمی بانک مرکزی ،خط فقر در سال جاری “”۱۱۰ میلیون ریال “”است

شریفی ادامه داد در این نظر سنجی که قریب به ۱۱ هزار نفر از کادر سلامت کشور در آن شرکت کرده اند ،۸۶ درصد از شرکت کنندگان ،حقوقی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال دریافت می کنند و به عبارتی زیر خط فقر هستند. حال سوال اساسی این است که آیا پاداش مسئولان به کادر سلامت در برابر عملکرد آنها طی د وساله ی شیوع کرونا و در مقابله با آن ،این است!؟

این فعال صنفی افزود، شایان ذکر است نظر به مشکلات معیشتی فراوانی که کادر سلامت کشور با آن مواجه هستند قریب به یک سال است که خواهان برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳ ((مطالق بند ۱۶ ماده ی ۵۴ آیین نامه ی اداری استخدامی کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور)) هستند و در همین راستا کارزارهای متعددی به امضای دهها هزار نفر از همکاران رسیده است و مکاتبات لازم را در این زمینه با مراجع ذیربط انجام داده اند که واکنش مسئولین نسبت به این درخواست ها متاسفانه صرفا موافقت تلویحی و در حد اظهار نظر از سوی آنها در دولت قبل و دولت فعلی بوده و هیچگونه اقدام عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است. به همین جهت در نهایت امروز مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ کاسه ی صبر کادر سلامت از تبعیض ،حقوق ناکافی و مشکلات معیشتی لبریز شد و تجمع خودجوشی را در مقابل سازمان برنامه بودجه برگزار کردند و خواستار پاسخگویی مسئولین در زمینه ی مطالباتشان شدند.

شریفی افزود که امیدوارم که دست اندرکاران و متولیان نظام سلامت با احساس مسئولیت پاسخگوی مطالبات این قشر فرهیخته و پر تلاش باشند.

لقمان شریفی در پایان مدعی شد یک نسخه از این مطلب به همراه مستندات را به خبرگزاری ایرنا ارائه داده است و به صورت ویژه (یعنی صفحه ای که فقط در دسترس مسئولین رده بالای کشور است) در همین خبرگزاری منتشر شده است.

پست قبلی

دانشگاه‌های علوم پزشکی و به طور کلی نظام سلامت مانند چاه ویلی است که هرچقدر بودجه به آن تعلق می‌گیرد، پر نمی‌شود /شکاف درآمدی بین پرسنل نظام سلامت بیداد می‌کند

پست بعدی

عدم ساماندهی کارکنان دولت نظام اداری را با چالش مواجه می‌کند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x