کمیسیون بهداشت مجلس با تمام قوا مطالبه‌گر اصلاح شرایط پرستاران باردار است

بازدیدها: 31

عبدالحسین روح الامینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه با تاسف بسیار زیاد باخبر شدیم یکی دیگر از پرستاران خدوم و زحمتکش کادر درمان در وضعیت بارداری به علت ابتلا به کرونا از دنیا رفته است. گفت: نخست تقدیر می‌کنیم از خدمات ارزشمند و کم نظیر همه کادر درمان به ویژه در طول این یک سال و گرامیداشت یاد شهیدان پرافتخار این مسیر که البته پاداش حقیقی و نهایی خود را از جانب پروردگارشان خواهند داشت ان شاءالله و تلاش‌های مجاهدانه و فداکارانه‌شان در این مدت هرگز از حافظه تاریخی ملت پاک نخواهد شد.

مگر چند مادر پرستار باردار داریم که سیستم درمانی نتواند از آن‌ها حمایت کند؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن چه که بیش از پیش موجبات تاسف ما و مردم می‌شود، باردار بودن این پرستار فداکار بوده که دومین پرستار شهید باردار در طی یک ماه گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: سوال و گله ما از مسئولان وزارت بهداشت این است که مگر ما چند مادر پرستار باردار داریم که سیستم درمانی نتواند از آن‌ها حمایت کند. بدون شک حضور و خدمت در بخش‌های دیگر بیمارستان نیز ریسک ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر ما بر آنیم که کشور در وضعیت چالشی و نگران‌کننده جمعیتی است، باید حمایت کامل و همه جانبه از مادران باردار داشته باشیم و بتوانیم شرایط و فضای آرام و امنی را برای آنها مهیا کنیم که‌ هزینه‌های احتمالی چنین تدابیری، سرمایه‌گذاری کشور برای تکریم شأن مادران خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس انقلابی و کمیسون بهداشت و بنده با تمام قوا مطالبه‌گر اصلاح این شرایط و ناظر تحقق عدم‌حضور حتی یک پرستار باردار ولو خودخواسته خواهیم بود و بر اساس وظیفه نظارتی خود با مسببین آن برخورد قانونی خواهد شد./

پست قبلی

پیوستن بخش عظیمی از پرستاران به کمپینِ «اجرای قانون تعرفه گذاری»/ زمان بدهند و بگویند چگونه!

پست بعدی

انتقاد از سخنان اخیر وزیر بهداشت درباره کارکنان بهشت زهرا (س)/وزیر بهداشت از کارکنان بهشت زهرا(س) عذرخواهی کند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x