بیانیه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در خصوص اتفاقات اخیر نظام پرستاری

بازدیدها: 124

بالاخره انتظارها به سر رسید و پس از ۱۵ روز از نامه معروف ۳۵۵۰ رئیس کل محترم سازمان – که اِبا دارم آن را حکم انتصاب یا حکم عزل بنامم– در فضای مجازی رونمایی گردید.
به صحت و سقم متن نامه، ورودی موجز دارم چه آنکه ابعاد حقوقی آن وقت مستوفایی را طلب می کند که در این مجال نمی گنجد.
اکنون که مع الاسف در مواجهه با پیک ششم اپیدمی ویروس کرونا هستیم، بیش از آنکه تقابل در تصاحب اسم و رسم و منصب و سمت مهم باشد، بی شک توجه به دغدغه سلامت آحاد مردم و البته پرستاران ایثارگری که طی دو سال بی ادعا به دفاع از سلامت جامعه و مردم پرداختند، به مراتب واجد اهمیتی دو چندان است.
تیم مراقبتی و در راس آن پرستاران چشم امید به بزرگترین نهاد صنفی خود دوخته اند که جز آن برای اعاده حقوق از دست رفته خود ملجاء و مامنی نمی یابند. عزت و احترام شان را در پس وعده های مکرری که در شرایط نیاز کشور، سلسله وار مطرح می شود و دیرزمانی نمی پاید که بوته فراموشی سپرده می شود را، خدشه دار می بینند.
در این شرایط خطیر که انسجام و همدلی کلیه ارکان و نهادهای صنفی پرستاری بدان نیاز دارند، به ناگاه با اقدامی ناپخته و احساسی این هم افزایی متزلزل می شود.
هیئت مدیره نظام پرستاری تهران به عنوان بزرگترین و تاثیر گذارترین هیئت مدیره نظام پرستاری کشور که جمیعتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر عضو هستند، در معرض ناملایماتی قرار می گیرد که پیامد آن هرچه که باشد قطعاً سود و انتفاعی برای جامعه پرستاری و پرستاران مدافع سلامت نخواهد داشت.
زارعیان که پس از ۲۷ سال اشتغال در بالین و پس از آن معلم پرستاری دانشگاه در سال ۹۸ با بیشترین رای از سوی همکاران پرستار تهرانی به عنوان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران انتخاب شده بود، پس از ۲ سال و نیم فعالیت مستمر در کنار سایر اعضای هیئت مدیره و البته دیگر همکاران خود در شورایعالی نظام پرستاری و سایر نهادهای صنفی پرستاری از سوی برخی اعضای هیئت مدیره به انفعال متهم می شود!!
چه دانند آنانیکه حضور بیرنگ یا کمرنگی در فعالیت های هیئت مدیره داشتند از آنچه که او به عنوان منتخب پرستاران و مستظهر به پشتیبانی ایشان انجام داده است؟!
معاون اجرایی که بی وفقه با حضوری تمام وقت در دفتر هیئت مدیره به رتق و فتق امور پرداخته بود امروز به ناحق در مظان اتهام به کم کاری قرار گرفته است؟!!
و در همین اثنا سازمان نظام پرستاری کشور که سابق بر این با حذف نماینده هیئت مدیره تهران در شورایعالی نظام پرستاری کشور کم لطفی خود به تهران را ابراز کرده بود، امروز دایه دلسوزتر از مادر می شود.
صورتجلسه ای ۱۱ بندی بدون حضور رئیس و معاون، بدون امکانِ فرصتِ دفاعِ حضوری تنظیم می شود و بی آنکه حتی در دفتر رسمی صورتجلسات ردّ و ربطی از آن یافت شود، مرجع تصمیم به تغییر رئیس می شود. همان زمان و مجدد بدونِ امکانِ حضور رئیس و معاون اجرایی، انتخابات مجدد برگزار می شود و ارکان جدید انتخاب می شوند باز بی آنکه اثری از آثار این تصمیم در دفتر صورتجلسات موجود باشد.
البته که در همان زمان مواردی در دفتر صورتجلسات ثبت و ضبط شده است، اما نه آنچه که پیشتر اشاره رفت بلکه مفادی قید شده که محتوای آن از اساس هیچ سنخیتی با دو صورتجلسه اهمال و کم کاری رئیس! و انتخاب مجدد رئیس جدید ندارد.
جالب اینجاست که دفتر صورتجلسه توسط شش نفر امضاء شده و صورتجلسه های کاغذی توسط هفت نفر!!!
طی الارضی صورت می گیرد و فرد غائب در جلسه مذکور به ناگاه ذیل دو صورتجلسه کم کاری! و انتخابات جدید! را امضاء می کند!!
بی گمان هیچ فرد منصفی منکر اختیار اعضاء در اتخاذ هر تصمیم بخردانه ای نیست، لاکن به چه قیمت، به چه شکل و با چه کیفیتی؟!
ماجرا زمانی جالب تر می شود که ۳ نفر از توشیح کنندگان صورتجلسات، به ترتیب با ۱۷ جلسه، ۱۲ جلسه و ۶ جلسه غیبت متوالی و غیر متوالی وفق مفاد آیین نامه قانونی واجد شرایط امضاء نبوده و نیستند و حتی مفروض که بوده اند؛ چگونه است که به رغم عدم حضور خود را صاحب صلاحیت تصمیم در خصوص کم کاری یا پُرکاری دیگران می دانند؟!
باری، صورتجلسات را به رئیس کل سازمان می سپارند که یا رئیس فعلی را متقاعد به استفعا و یا حکم عزل صادر کند!
البته که به رئیس بی خبر از ماجرا فرصت دفاع ظرف ۷۲ ساعت می دهند که دو روز آن تعطیل است!!! قضاوت این فقره با شما.
لایحه دفاعی ۷۰ صفحه ای که مشروح و مستدل به تمام ۱۱ مورد ادعایی پاسخ شفاف و متقن دارد به سرعت تنظیم و طی ۲۴ ساعت اول ارسال می شود.
ظنّ باطلی است اگر گمان شود که دفاعیه در تصمیم رئیس کل سازمان تغییری ایجاد خواهد کرد. حتی زمانیکه رئیس هیئت مدیره مشروط به رعایت شان و جایگاه حقوقی ریاست هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و به جهت حفظ انسجام و همدلی حاضر به استعفا می شود، به رغم توافق سه جانبه با حضور معاون محترم پرستاری وزارتخانه، سازمان کل از توافق صورت گرفته عدول می کند و آن دیگری که قرار است رئیس جدید شود ناهماهنگ با رئیس سازمان از آن سوی میدان وااَسفاگویان فریاد معامله سر می دهد، گویی که راه جویی مسالمت آمیز در قاموس این فرهنگ سازمانی جایی ندارد!!
پس از ۱۴ روز کش و قوس، نامه ای صادر می شود و در آن از زحمات برادر محترم دکتر زارعیان تشکر و قدردانی می شود!!
نامه ای که تا این زمان هنوز رسماً ابلاغ نشده است، -هرچند که به دلایل پیش گفته بر مهملی غیرقانونی استوار شده است-و امروز ۱۸ بهمن ماه در فضای مجازی استوری می شود!!
فارغ از این ماجراها که قطعاً از طُرُق قانونی قابل پیگیری است و نهایت آن سر ساییدن به آستان قانون است، چه عایدی نصیب پرستاران خواهد شد؟
چه کسی باید مطالبه برحق همکاران گرانقدر پرستار که منتظر برقراری فوق العاده خاص وعده داده شده هستند، را پیگیری کند؟
سازمان صنفی پرستاری که باید از حقوق پرستاران طرحی، پرستاران شرکتی، قراردادی ۸۹ روزه دفاع کند، یک ماه زمان را صرف تغییر ارکان هیئت مدیره اثرگذار کشور می کند!! که چه شود؟
حذف یا تعلیق یک عنصر موثر در چانی زنی چه دردی از آلام فرو خفته پرستاران را تسکین خواهد داد؟
پرستاران گرانقدر تهرانی
آرمین زارعیان مشروعیت خود را از آراء شما خوبان وام گرفته است و هیئت مدیره تهران موظف و مکلف به پیگیری و اعاده مطالبات برحق شماست. ذره ای از خواسته های شما عدول نخواهد کرد و بی اعتنا به وقایع صدرالاشاره مستحکم در مسیر تحقق مطالبات شما گام برخواهد داشت. با انگیزه ای مضاعف از همه مجاری و مبادی قانونی هر آنچه وعده داده شده را پیگیری خواهد نمود و مستمر به شما گزارش خواهد داد.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران مستحکم تر از همیشه اهتمام خود را به تحقق مطالبات مصروف خواهد ساخت. استوارتر از قبل بر حفظ شان و جایگاه حقوقی هیئت مدیره نظام پرستاری ابرام خواهد داشت تا این عبارت معروف نظام پرستاری برای ما چه کرده است به تدریج از خاطرتان زوده شود.
فارغ از اینکه سازمان کل دغدغه تحقق مطالبات شما را داشته باشد یا نداشته باشد، نظام پرستاری تهران متعهد است برای شما همه کار انجام دهد.
آرمین زارعیان خدمتگزار شما، مشروعیت این جایگاه را از شما به امانت گرفته است.
با رای شما آمده است و با رای شما خواهد رفت و لاغیر!
والسلام علی من التبع الهدی
دکتر آرمین زارعیان
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ

پست قبلی

توصیه جامعه پرستاری به واکسینه نشده‌ها؛ مهم‌ترین ابراز پیشگیری از کرونا واکسیناسیون است

پست بعدی

میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال 1400 کارکنان و بازنشستگان دولت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x