علی اشرف رحمان پناه قائم مقام خانه پرستار:آقای رئیس کل ؛ نتایج بررسی سازمان بازرسی از علل اجرا نشدن قوانین پرستاری چه بود ؟

بازدیدها: 255

علی اشرف رحمان پناه دبیر خانه پرستار کردستان طی یاداشتی به پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار اوضاع این روزهای پرستاری وعملکرد سازمان نظام پرستاری کشور را اینگونه بیان می دارد:ضمن عرض سلام و تبریک ماه مبارک رمضان خدمت جامعه فرهیخته و زحمت کش پرستاری . خواستم با توجه به مواضع این روزهای سازمان حرفه ای و خوابیده مان چند سطری به عرض برسانم که شاید عزیزان خوابیده در سایه تمشک کرونا نهیبی بخورند و تکانی به خود بدهند که این دنیای آرام و خنک زیر تمشک کرونا قطعا ماندنی نیست و روزی خواهد رسید که می بایست جوابگوی خیل همکارانی باشند که برای دریافت پاسخ این همه بی تدبیری ، سکوت، نخوت و خفت باری باشند که برای چند روز حمل عنوان عضویت در شورای عالی و دریافت مزدی از سازمان خود را در مقابل ظلم ها و بی عدالتی ها و فشار کمر شکن پیکهای پشت سر هم کرونا که ناشی از سوء مدیریت و گذر زمان از سر بی مسئولیتی متولیان نظام سلامت بر پرستاری می گذرد به خواب خرگوشی زده اند !
قاِئم خانه پرستار کشور بیان داشت سوال مهم و اصلی ما جامعه پرستاری از رییس کل نان بقرض گیرمان از معاونت پرستاری این است که چه جواب و موضعی در مقابل دروغ بزرگی که معاونت پرستاری برای اعلام واکسیناسیون ۸۰ درصدی کادر پرستاری داشتند و گرفتند؟!
و سوال مهمتر اینکه ؛ جناب رییس کل محترم و سخنگوی تبلیغاتی بخش پرستاری وزارت و بهداشت و درمان یک ماه هم از سال ۱۴۰۰ گذشت و حتی یک مورد از وعده های روز پرستار ۱۳۹۸ و اون خبرهای خوش و شکوفه های نورس ناشی از تعامل یا بهتر بگوییم تسلیم سازمان به وزارت تحقق نیافته است ؟ .
حدود ۱۶ ماه از آخرین تبادل پیامهای بین ما گذشته است و خبری از همکاری و همسویی و تعامل با مجلس همسوی شما نیست و نشده است ؟؟
کجاست آن پنجاه هزار نفری که سال گذشته استخدام کردید ؟
کجاست آن ۲۰ هزار نفری که روز پرستار ۹۸ استخدام کردید ؟
رحمان پناه اذعان دارد ،پرستاران ما یکی یکی زیربار فشار کار و استرس و سندرم کاروشی جان می دهند و شما در زیر تمشک امنیت ناشی از کرونا آرمیده اید و جرات سر بیرون اوردن ندارید ؟
چه شد دستور رییس محترم قوه قضاییه به سازمان بازرسی ؟ راستی نتایج بررسی سازمان بازرسی از علل اجرا نشدن قوانین پرستاری چه بود ؟
جناب رییس کل از اینکه شما را خطابقرار می دهم ناراحت نشوید . چرا فرموده خود شماست که وقتی رییس کل تعیین شد شورا می شود سالی ۸ روز و کل دوره ۳۲ روز … و البته تمام امور در دست رییس کل خواهد بود . لذا باید پاسخگوی مسئولیت خطیری باشید که بر عهده گرفتید و البته متاسفانه وانهادید !! به نهادی دیگر !!!
من میدانم نه جراتی در شورا هست و نه قدرتی و اگر بود توانی به مانند دوره قبل حتی به تنهایی استیضاحت می کردم . اما امروز نه شورا آن شوراست که شناختی از خود داشته باشد و نه جراتی در افرادی که نان شان را مدیون اطاعت پذیری است دیده می شود ؟ .
آیا می دانید در اغلب دانشگاهها با فشار نظام پزشکی تمام پزشکان واکسینه شدند حتی آنهایی که کمترین مواجه ای با بخشهای کرونا ندارند . و کسی هم خبری ندارد و خبری نمی دهد .
اما حتی ۵۰ درصد پرستاران بخشهای ویژه هم واکسینه نشده اند تا برسد به سایر همکاران و بخشهای خصوصی و خیریه . آنگاه معاونی که روز به نتیجه رسیدن پروژه انتخاب شما در شورای عالی نزدیک بود تمام مرزها را زیر پا بگذارد . اعلام می کند که ۸۰ درصد کادر پرستاری واکسینه شده اند !
جناب رییس کل اگر سری از لای تمشکها بیرون بیاری می بینی که این روزها شاید ۸۰ درصد همکاران نه با واکسیناسیون بلکه با ابتلا به کرونا ایمن شده اند .
توی گوش پرستار ما می زنند اگر حق خود را مطالبه می کند که در اصل کار شماست !
پرستار ما را گاز می گیرند تا مرز کنده شدن تکه گوشت و پوست !
آیا همه این اتفاقات ناشی از انتظاراتی نیست که خبرهای خوب و شکوفه های بی ثمر شما در مردم ایجاد کرده است ؟؟ .
جناب رییس بفرمایید پروانه صلاحیت که یکی از ستونهای انقلاب سوم در پرستاری بود چکار کردید ؟ در دوره قبل بخاطر ضربه زدن به سازمان غیر همسو با وزارت در کشوی میز خود محسور کردید و به وزیر القاء کردید که اگر این امر بدست سازمان بیفتد باعث اقتدار سازمان می شود و این پروژه را هم خط قرمز مافیا افزودید . الان بفرمایید در آستانه دومین سالگرد انتخابات هستیم چکار کردید ؟ .
چرا پروانه صلاحیت را نابود کردید و لوس و بی ارزش کردید ؟
بیش از ۹۰ روز ار فرمان و تاکید رهبر برای اجرای قانون تعرفه گذاری گذشته است !
این قانون به سوال تابو شکنانه مجریان صدا و سیما تبدیل شده است واقعا برای اجرای آن چکار کردید ؟ چرا گزارش مستند ارائه نمی دهید ؟ .
تا کسی می توانید در سایه بمانید ؟
عضو شورای مرکزی خانه پرستار در پایان تاکید دارد :امیدوارم روزی که کرونا بحدی تحت کنترل در بیاید که جامعه پرستاری فرصت در اوردن دست کشها را پیدا کنند ، آنگاه که مشتها بسمت ناکارآمدیها گره خواهد شد و قطعا خواب خوش سایه های تمشک کرونا بر آشفته خواهد شد . جوابی برای این سوالات داشته باشید .

پست قبلی

هفته آینده وضع خیلی بدتر از این هفته می‌شود/آغاز واکسیناسیون با پوشش بالا تا ۲۰ روز دیگر

پست بعدی

ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x