پرستاران ایرانی در آمریکا، ۶۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست

تابناک-ریحانه شیشه‌گر: پرستاران شدیدا معتقدند که پایان دوران اوج گیری کرونا، پایان تکریم این قشر بود و پس از آن دوران مرگبار، دیگر آنطور که باید با پرستاران رفتار مناسبی نمی‌شود؛ گزاره‌ای که توسط دبیرکل خانه پرستار تایید شده و او نیز بر این موضوع تاکید دارد.

محمد شریفی‌مقدم در گفتگو با تابناک می‌گوید برخلاف دیگر کشور‌ها، بعد از پایان کرونا، نوع و مبلغ قرارداد پرستاران تغییر چشمگیری داشته است.

تابناک با محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار در این باره به گفتگو پرداخته است.

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه پرستاران حداقل ۱۰ نوع رابطه استخدامی دارند، عنوان می‌کند: در رابطه‌های استخدامی مختلف رقم‌های متفاوتی به عنوان حقوق ثابت در نظر گرفته می‌شود، اما حداقل دریافتی یک پرستار، حقوق اعلامی وزارت کار است و به نظر می‌رسد هیچ پرستاری کمتر از این رقم حقوق نگیرد.

خبری از حقوق نجومی نیست

وی با اشاره به برخی از اظهارنظر‌ها پیرامون حقوق نجومی برخی پرستاران، ادامه می‌دهد: حقوق ثابت پرستاران آنطور که برخی از افراد مطرح می‌کنند نجومی نیست و یک مدیر پرستاری با سابقه، بعید است بیشتر از ۲۲ میلیون تومان حقوق ثابت دریافت کند.

پرستاران ایرانی در آمریکا، ۶۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست 

شیب مهاجرت پرستاران از بیمارستان‌های دولتی به خصوصی

شریفی‌مقدم با بیان اینکه شیب مهاجرت داخلی پرستاران از بخش دولتی به بخش خصوصی شکل گرفته است، بیان می‌کند: حقوق ثابت پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی آنچنان متفاوت با بیمارستان‌های دولتی نیست، اما در بیمارستان‌های خصوصی، مدیران برای حفظ پرستاران حقوق متغیر (در قالب کارانه و…) بیشتری را پرداخت می‌کنند.

کم لطفی با پرستاران پس از پایان کرونا

دبیرکل خانه پرستار با تایید این موضوع که برخی از کم لطفی‌ها به پرستاران پس از پایان دوران کرونا شدت یافته، عنوان می‌کند: پرستاران در آزمون کرونا موفق و سربلند بیرون آمدند. کرونا درمانی نداشت به همین خاطر کاری از دست پزشکان برنمیاد و مردم بیشتر به مراقبت و پرستاری نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین زحمت دوران کرونا در عرصه سلامت بر عهده جامعه پرستاری بود، می‌افزاید: در دوران کرونا، ایران جزو کشور‌هایی بود که بیشترین قربانی کرونا را در میان پرستاران داشت.

دبیرکل خانه پرستار می‌افزاید: با وجود جان‌فشانی پرستاران در دوران کرونا، پس از پایان آن دوران، مبلغ و نوع قرارداد پرستاران تغییر کرد و قرارداد برخی از پرستاران تمدید و نشد و به برخی دیگر از لحاظ مبلغ قرارداد کم لطفی شد.

پرستاران ایرانی در آمریکا، ۶۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست 

کاهش استقبال از پرستاران ایرانی در کشور‌های همسایه دروغ بزرگ است

شریفی مقدم کاهش استقبال از پرستاران ایرانی در کشور‌های همسایه پس از پایان کرونا را دروغ بزرگ دانست و اعلام کرد: مانند گذشته کشور‌های همسایه به دنبال جذب پرستاران ایرانی هستند چرا که کمبود پرستار در کل دنیا وجود دارد و کشور‌های حوزه خلیج فارس و همچنین کشور‌های توسعه یافته به دنبال بهبود شاخص‌های خدمات پرستاری هستند.

حقوق پرستاران در ایران ۳۰۰ دلار، است

وی با بیان اینکه حداقل حقوق پرستاران در ایران ۳۰۰ دلار است، عنوان می‌کند: این در حالیست که حداقل حقوق پرستاران در دبی و عمان ۱۰۰۰ دلار، در آلمان ۲۰۰۰ دلار است و در آمریکا این رقم به ۶۵۰۰ دلار می‌رسد.

پرستاران ایرانی در آمریکا، ۶۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست 

مهاجرت پرستاران، سیاسی نیست

دبیرکل خانه پرستار تاکید می‌کند که برخلاف برخی رشته ها، مهاجرت پرستاران ریشه سیاسی و فرهنگی ندارد و صرفا ریشه معیشتی دارد.

پست قبلی

سازمان نظام پرستاری تعطیل است

پست بعدی

استعفای جمعی اعتراض نمادین جامعه پرستاری کشور به وضعیت موجود است/طرح توسعه بهیاری برای انحراف افکار عمومی جامعه پرستاری از مطالبات انباشته شده پرستاری است!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x