انتقاد از میزان افزایش متناسب‌سازی/ فقط یک میلیون و 400 هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده می‌شود؟

بازدیدها: 11

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار به نقل از خبرنگار ایلنا، با صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، این گروه که ماه‌ها در انتظار این لحظه بودند می‌گویند متناسب‌سازی آورده‌ی چندانی ندارد و کمک چندانی به بهبود معاش بازنشستگان نمی‌کند.

محمدزاده، یک بازنشسته فرهنگی در این رابطه با انتقاد از افزایش ناچیز متناسب‌سازی و نامتناسب بودن حجم تبلیغات صورت گرفته با واقعیت ماجرا گفت: آنطور که ما حساب کردیم، میانگین افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است!

او اضافه کرد: این مبلغ در مقابل افزایش قیمت‌ها در همین یکی دو ماه اخیر به شدت ناچیز و ناکافی‌ست؛ از ابتدای امسال، کرایه خانه‌ها بیش از ۳۰ درصد، نان بیش از ۲۵ درصد و لبنیات ۲۰ درصد گران شده؛ قیمت دلار نجومی شده و تورم چند بار قیمت همه کالاها و خدمات زندگی را افزایش داده؛ در این شرایط بازنشسته چطور به آورده‌ی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی متناسب‌سازی دلخوش باشد.

به گفته محمدزاده، راهکار اصلی برای بهبود معاش بازنشستگان، افزایش سالانه حقوق‌ها به اندازه تورم و سبد هزینه‌های زندگی‌ست؛ با متناسب‌سازیِ ۴۰ درصدی مشکلی حل نمی‌شود.

در دور اول متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان با ۴۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز، همسان سازی شده است.

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1546581

پست قبلی

هیچ یک از مطالبات جامعه پرستاری عملی نشده است/ اضافه کار تحمیلی پرستاران غیر قانونی است

پست بعدی

چرا برخی از داورها در ایران کمیاب هستند ؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x