انتقاد کارورزان پرستاری مشهد از کار سخت اما بدون حقوق

بازدیدها: 3

تعدادی از کارورزان پرستاری مشهد در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت کارورزی خود انتقاد کردند.

این کارورزان می‌گویند: ما در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشکده پرستاری و مامایی مشهد، خواستار بهبود وضعیت شغلی و کارورزی خود شده‌ایم؛ تاکنون به دادخواهی ما توجهی نکرده‌اند اما امیدواریم به زودی به خواسته‌های ما پاسخ درست و روشن بدهند.

یکی از این کارورزان می‌گوید: ما مجبور به تحمل شیفت‌های کاری کامل هستیم و تمام وظایف یک پرستار را به تمامی برعهده داریم؛ در صورتی که خطا کنیم یا کاری را سهواً اشتباه انجام دهیم، مثل یک پرستارِ باحقوق بازخواست می‌شویم اما از حقوق هیچ خبری نیست!

به گفته‌ی آن‌ها، مسئولان مربوطه، فقدان بودجه مناسب برای پرداخت چنین حقوقی را مانع استیفای عدالت می‌دانند و این در حالیست که وقتی نیرویی با جان و دل و تمام وقت کار می‌کند باید دستمزد بگیرد، حداقل باید پولی به او بدهند تا خرج ایاب و ذهاب را از جیب نپردازد.

این کارورزان می‌گویند: در نظام بهداشت و درمان کشور تبعیض بسیار است؛ یک نمود عمده‌ی آن، تبعیض در حق کارورزان است که کارورزان سه رشته‌ی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی حق‌الزحمه می‌گیرند اما برای کارورزان پرستاری علیرغم کار سخت، از پرداخت حق‌الزحمه خبری نیست؛ این تبعیض آزاردهنده است و ما به دنبال رفع آن هستیم.

انتهای پیام/ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1318218

 

پست قبلی

اعتبار اختصاصی برای فوق‌العاده خاص کادر سلامت در بودجه دیده نشد/ وزارت بهداشت با مجلس مذاکره کند

پست بعدی

پرستاران شرکتی در انتظار تصویب «طرح ساماندهی» هستند/ مجلس فردا کار را تمام کند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x