تاخیر در اجرای «قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» با وجود تاکید رهبری/ ثبت اقدامات به نام پزشکان چه توجیهی دارد؟

بازدیدها: 95

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالان پرستاری با اشاره به ضرورت اجرای «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری» که بر ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران تاکید دارد، یادآور شدند که سازمان‌ تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش باید طبق تکلیف خود، از ابتدای دی ماه خدمات پرستاری را به نام آنها ثبت کنند.

آنها با اشاره به اینکه این قانون مصوب سال ۱۳۸۶ است و الزام به اجرای آن تنها با «تاکید رهبری» به ابتدای دی ماه موکول شد، افزودند که وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی از این بابت کوتاهی کرده‌اند و در 12 روز اخیر اقدام جامعی را برای ثبت خدمات پرستاری به نام آنها انجام نداده‌اند.

این فعالان پرستاری از باب نمونه به HIS بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی اشاره می‌کنند. با وجود اینکه زیرساخت‌های این سیستم، برای ثبت اقدامات پرستاران به نام آنها فراهم است اما همچنان نام پزشکان در صدر قرار می‌گیرد و این اقدامات بر اساس قانون تعرفه‌گذاری محاسبه نمی‌شوند.

آنها همچنین از مقام‌های وزارت بهداشت می‌پرسند که آیا دستورالعملی در این خصوص به بیمارستان‌ها ارسال شده است و آیا کارانه دی ماه پرستاران بر اساس اقدامات انجام شده‌ی خودشان محاسبه می‌شود؟

مقام‌های وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که بر اساس قانون تعرفه‌گذاری «بالغ بر ۵۰۰ خدمت» تعریف و کد گذاری شده‌اند اما شرط اجرای تعرفه‌گذاری را «پای کار آمدن بیمه‌ها» عنوان کرده‌اند.
https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1177419

پست قبلی

درخواست هزاران بازنشسته بهداشت و درمان برای اجرای احکام ۱۵ درصدی حقوق

پست بعدی

پرداخت معوقات کادر «بهداشت و درمان» تا پایان سال ادامه دارد/ «فوق‌العاده خاص» در حال پیگیری است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x