فوت بیش از ۱۰۰۰ پرستارِ مبتلا به کووید ۱۹ در جهان

بازدیدها: 429

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار به نقل از ایسنا، بنابر اعلام شورای بین المللی پرستاران تاکنون فوت بیش از ۱۰۰۰ پرستار در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تایید شده و حتی این احتمال وجود دارد که رقم صحیح فوتیها فراتر از آمار اعلام شده باشد.

شورای بین المللی پرستاران وضعیت فعلی را فاجعه بار خواند و کشورها را به دلیل عدم حمایت کافی از سلامت کادر درمان در مدت شیوع کروناویروس جدید مورد انتقاد قرار داد.

این شورا که در ژنو مستقر است بیش از ۱۳۰ انجمن ملی پرستاری (NNA) را گردهم آورده و نماینده بیش از ۲۰ میلیون پرستار در سراسر جهان به حساب می آید.

بالاترین رقم مرگ‌ومیر پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک

بررسی شورای بین المللی پرستاران نشان میدهد در کشورهایی که اطلاعات جداگانه ای از موارد فوت در میان پرستاران موجود است بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تنفسی جان خود را از دست داده اند.

در گزارش این شورا آمده است: تا ۱۴ ماه اوت مجموع موارد مرگ و میر گزارش شده در میان پرستاران در ۴۴ کشور رقم ۱۰۹۷ نفر بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، آمارها حاکی از آن است تا ۱۱ ماه اوت بیشترین رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در میان پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک بوده که به ترتیب ۳۵۱ و ۲۱۲ مورد گزارش شده است.

انتهای پیام

پست قبلی

سهم شرکتی‌ها در طرح تحول سلامت مزد یک کارگر ساده هم نیست/ چگونگی موقتی‌سازی روابط کار در حوزه تعهدات حاکمیتی/ ادارت کار شکایت‌‌ها را به جریان نمی‌اندازند

پست بعدی

آسیب‌های غیرقابل انکارِ کالایی شدن خدمات سلامت برای کشور/ سیاست‌های تعدیل ساختاری سلامت مردم را نشانه رفته است/ شاغلان بخش خصوصی ناامن‌ترین وضعیت شغلی را دارند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x